Shit shit!

Hastigt och lustigt blev jag inkastad i vårdarbetet och sjuksköterskeuppgifterna.
Jag hann inte ens bli nervös.

Ett av målen för mig på praktiken var att vara med att förbereda och genomföra ett ankomstsamtal. Då pratar man med patienten om varför denne sökt till avdelningen/sjukhuset/akuten och tidigare vårderfarenheter. Och sånt.

Min handledare gav mig sin vips-folder (ett hjälpmedel och stöd för minnet för vilka frågor man ska ställa), så jag satt med den och mitt block i ett par timmar och klurade på vilka frågor som är relevanta.
Jag är på en allvårds rehabiliteringsavdelning, så det är t ex inte så relelvant att fråga hur sexualiteten fungerar, eller reproduktionen, men det är däremot väldigt relevant på exv en gynekologisk avdelning. Ja, ni fattar va?

Nåja, efter middagen berättade jag för patitenten att jag ville prata med henne efter att hon varit ute och rökt, jag meddelade min handledare att jag hade fixat en date med patienten, och då.

Då fick jag reda på att jag skulle få göra samtalet själv. Min handledare skulle inte ens vara med.
Pang sa det bara.

Men det gick bra ändå, jag stakade mig lite, visste inte alltid hur jag skulle formulera frågorna typ "a, och ehh... hur ser din din tidigarer vårderfarenhet ut?", känns ju inte jättesmidigt att säga, så det blir ibland lite som att gå som en katt runt gröten.

Varför en katt vill ha gröt förstår jag inte. Inte direkt deras huvuddiet.

Här är en korridor jag går igenom varje dag, för min avdelning ligger en bit bort från sjukhuset



Den här jäveln gjorde så att jag nästan sket på mig när jag först skulle gå igenom ett par dörrar. Jag såg inte den här som sitter vid golvet och som automatiskt öppnar dörrarna när man passerar.
Suck.


Detta är mitt skåp.

Fru Lindström gör stan

De har ett rätt schysst sjukhuz här i stan.
Det är lusigt, de river ner delar av Örnsköldsviks sjukhus och bygger ut Sollefteås.
Hahaha?

Här har ni ett par klasskamrater förresten.
Klasskamraterna är inte ett par, utan en av klasskamraterna har sin pojkvän här. Och sin hund. Det är de som är paret. Eller egentligen trion skulle jag väl kunna säga.


Nere på stan köpte jag en grenkontakt, så nu kan jag se på tv/ha hårdisken igång OCH ha skrivbordslampan tänd. Lyx.
Vidare köpte jag två reflexer, kan vara bra att ha när jag vill ut och gå. Och hårfärg.Den skulla vara gyllenbrun. Jag skulle säga brunlila. Länge sedan jag hade så mörkt hår. Nästa steg blir väl svart eller så, lol, det har jag inte haft på mycket länge, så det är säkert dags.

Det här med främmande spisar, va...

Det är lite som en ny människa man ska ha sex med.

Det är spännande, en aning genant och kan vara riktigt, riktigt lurigt...
För ibland hittar man verkligen inte vilka knappar man ska pilla på, man kan stå där som en idiot och vrida på en knapp och säga "men det här funkade ju på den jag har hemma! Varför går det enteeeee!?"?!111"

Säg att du dragit hem en ny tjej, kanske din nya rumskamrat, ni har känt en attraktion och bestämt er för att göra något åt det (dvs ni har köpt ny spis, eller är hemma hos någon annan och ska laga mat. Ni är hungriga och ska förstöka steka eller koka något).

Ni behöver knappt något förspel, för ni är så jävla kåta (dvs du är så van vid spisar att du knappt behöver titta på vilken knapp du ska vrida på).

Du vrider och pillar på hennes bröstvårtor och väntar inte ens på en raktion innan du kör in kuken (du vrider på knappen och sätter en panna på rätt platta)

Den går inte in (spisen blir inte varm).

Du slickar och suger lite på hennes bröstvårtor (du kollar om det är rätt platta, du känner i luften ovanpå alla plattor, lägger handen i pannan för att se om det är varmt någonstans, du vrider på andra knappar)

Efter en stunds grubblande så ser du detta!
En spistimer.
Du trycker på den.

Hurra!
Orgasm!

Du somnar efter en lyckad match

snark

Är jag bra på liknelser eller är jag bra?

Boende

Jag får dåliga vibbar...
Typ dårhus/instutition/hem för sexualförbrytare
Tre toaletter och en dusch, ett kök med 4 kylar.
Jag har rum nummer 12


Köket


Min farstu


Badrumsskåp i farstun, full med ansiktsrengöring, rouge, 8 läppstift (kallar mig inte stiftprinsessan för inte), tandborste, tungskrapa, tandtråd. Nedre delens botten hade en del skäggrester, så jag antar den förre som bodde här var en man.


Mitt rum, suddig bild...


Min säng, min rullbulle, mitt liv


Titta så vacker och eftertänksam jag ser ut. Det är så kul att posa som om att jag faktiskt var sådan.


Utsikten. Ibland åker det förbi en ambulans. Det är lite coolt. Lite som att vara statist i fräsig actionfilm med Bruce Willis. Det får mig nästan att fantisera om att Bruce-an ska falla in genom mitt fönster med jag sitter och glor på porrfilm och plötsligt bara händer saker som gör att jag får tokträna HLR och andra sjuksköterske-grejer.

Ja, man får ju leka med tankar i alla fall...


Typ såhär va...



Fru Lindström i Sollefteå: FLiS - ny kategori?

Min pappa kan mycket väl vara världens bästa pappa :)
Har lovade mig för nån vecka sedan (2) att han skulle skjutsa upp mig till sollefteå, ca 10 mil hemifrån, där jag ska praktisera.
Igår ringde jag och frågade om en klasskompis med pojkvän och hund kunde få åka med, kort varsel, jag vet! Men det gick bara fint :) Han vägrade bensinpengar av dem också, så jag fick den. Fräsigt. Har 350:- på fickan, eller i fickan, nu.

Schysst.

I alla fall, en timmes bilfärd senare, avdumpning av medpassagerare, handling på Ica (450:-) och generell uppackning är jag redo för praktik så det stänker om det, är sjukt peppad!

Till internet använder jag Comviqs surf, typ kontantkort för internet. Jag FATTAR INTE att ingen annan kommit på det här med att betala för det man använder-internet, istället för skiten med abonnemang. Bra för såna som mig som har fast itnernet hemma men som måste iväg ibland och kan betala för en dag, en vecka eller en månad och sedan bara låta surfstickan ligga.

I alla fall, strax kommer en bildkavalkad

Herr Lindström är lämnad

Packade väskorna jag, och drog till Sollefteå!

So long, so what, I'm still a rockstar osv

Nej, jag har tagit mig hit för att jag ska göra praktik i 4 veckor på rehabliteringsavdelningen på Sollefteå sjukhus.

Ett par bilder, ehehe, är tagna, så de proppar jag upp på en stund.

Ha'ne!