Stieg Larsson dårå

Okej, han kan väl med rätta kallas gubbe, han var 50 när han dog. November 2004 i en hjärtattack. Tekniskt sett var dödsorsaken alltså cirkulationsrubbning.

I alla fall. När vi for ut till Ulvön i onsdags så lånade jag mittenboken, Flickan som Lekte med elden, på båten (de har ett bibliotek ombord på färjan). Jäklar så fast jag blev i den.

Jag älskar böcker som börjar så spännande, en flicka som ligger fastpulad i en säng i mörkret. Så genom större delen av boken (eller ja, hälften) ville jag se var huvudpersonen snubblade över denna fastlåsta flicka och rädda henne. Men se, så var det inte. Det var faktiskt en ganska oväntad förklaring.

Böcker med överraskningar, det är fin skit det. Samma med Poirot, alltid är boven den man absolut inte misstänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback