Var på en föreläsning

idag på Rikets Sal.

Första gången jag var där här i Ö-vik. Det var trivsamt.
Min kompis man höll ett föredrag om de många bevis vi har runt omkring oss på att Jehova existerar. Det var ett mycket bra föredrag.

Jag har aldrig känd mig närmare Jehova än när jag studerade Anatomi förra vintern. Det är helt underbart hur vi fungerar. ATT vi fungerar, helt otroligt!

Visste ni att ett fosters blodomlopp är annorlunda än en född människas?

När vi ligger i magen behöver vi inte andas luft, utan vi får ju in syre via moderkakan direkt i blodet. Så kopplingen mellan lungorna och blodomloppet är stängda när vi är foster.
Blodet kommer in via naveln och moderkakan, går direkt till hjärtat istället för att gå igenom lungorna för att syresättas, och ut i kroppen och sedan ut genom navelsträngen igen. De små kärl som leder runt blodet förbi lilla blodomloppet (hjärta och lungor) skrumpnar ihop efter födelsen och lämnar små små ärr i de större kärl som de grenats ut ifrån.

Helt fantastiskt! Allt är så fiffigt uträknat.

Min kompis och hennes familj kommer från Härnösand, hennes man är en av Härnösands församlings äldstebröder, så han åker runt ibland och håller föredrag för andra församlingar. Så jag fick träffa henne och de söta barnen. Gud vad jag älskar barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback